{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Højttaler og fliser?
  • #1   6. aug 2009 Det gør følgende:

    Mindsker vibrationerne ned igennem gulvet (Granit fx er tungt og meget lyddødt), samtidig med at man med Spikes kan placere trykket på et meget lille areal og derved få bedre tilkobling til granitten.

    Samtidig ser det også godt ud smiley


  • #2   6. aug 2009 ja jeg har valgt V-Feet fra hifiklubben.
    og de hjælper, de sørger for at bassen ikke går i mit trægulv.
    har dog ikke prøvet med en flise, men kun med spikes monteret, er det ikke godt.


  • #3   6. aug 2009 Hårdt underlag giver højtaleren en større effektivitet, da membranens energi afsættes til luften, istedetfor at gå i modfase med højtaleren, der ikke har nok masse til at stå imod vibrationerne.

    Et blødt underlagt gør højtalere mindre effektiv, men kan også bruges til at lægge en dæmper på eks. diskanten, hvis den bliver for stram..... Ret svært at tilpasse noget på den måde, men ikke desto mindre findes er et hav af fødder med forskellige egenskaber. (Men skal tilpasses højtalerens vægt osv. osv.)


    Jeg ville vælge flise løsningen, evt. med tripod spikes, for at højtaleren ikke vipper på nogen måder. Når højtaleren ikke kan bevæge sig i forhold til flisen, så er det vel det samme som at flisens vægt er tilført højtaleren smiley
    Evt. kan du bruge fattigmands metoden og bruge 3 spændeskiver, og 3 marmorkugler pr. højtaler. Det giver et kontaktpunkt meget tæt på det spikes gør... Og så er marmor nok en del hårdere end en spike helt nede i spidsen?


  • #5   6. aug 2009 Bestemt! Hvis man placere højtaleren på et blødt underlag, så vil energi fra enhederne bliver absorberet i eks. gummifødderne, i stedet for at påvirke luften.

    Jå mere stivhed og egenvægt en højtaler har, jo mere energi kan den afgive til luften, før den går i modfase med membranerne. Og et eller andet sted så håber jeg producenterne bygger deres højtalere, så de ikke skal kompenseres med et blødt (tæt på ustyrligt) underlag.... Så er det altså nemmere at eliminere / minimere kabinetternes indvirkning i den sammenhænge.


  • #6   6. aug 2009 her er også en ide.

    http://www.bursonaudio.com/speaker_tweaks.htm


  • #7   6. aug 2009 Hmmm... synes ikke linket virker?

  • #8   6. aug 2009
    tror det er deres hjemmeside der er gået ned. kan heller ikke komme ind fra google af. men de skriver at det gælder om at koble højttalerne godt og grundigt til gulvet ved at tilføje vægt oven på højttaleren, og hævder at det forbedre lyden merkant på f.eks trægulve med gulvtæppe på.


Kommentér på:
Højttaler og fliser?

Annonce